luni, 4 iulie 2016

Un băiat civilizat



Ieri la școal-am învățat
cum să fiu civilizat
și să știu să mă comport
într-un mijloc de transport:
chiar dacă sunt obosit
și-un loc liber am zărit
și aș vrea să mă așez,
trebuie să i-l cedez
unui om bolnav, sau care
e bătrân și stă-n picioare.
Sau, dacă văd o mămică
ce-are-un bebe în burtică,
eu să o invit mereu
să stea ea în locul meu.
Sau o doamnă oarecare,
dac-o văd că-i în picioare,
mă ridic, că-s cavaler, 
nu stau jos ca un boier.

E frumos ce-am auzit,
dar nu sunt chiar lămurit:
pot vedea o bătrânică
sau o doamnă cu burtică,
dar nu-s eu așa grozav
să ghicesc cine-i bolnav.
Dacă pe-un copil mai mic
îl dor dinții, mă ridic?
Sau dacă pe-un nene-l doare
capul, cum ghicesc eu, oare?

Un băiat de vârsta mea
are-o viață taaare  grea...

Decât să mă-ntreb mereu
cui să-i dau scaunul meu,
am găsit o rezolvare:
cel mai sigur mi se pare
să stau numai în picioare.
Sau, mai bine, merg pe jos,
că-i și mult mai sănătos.






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu