marți, 1 martie 2016

Povestea mincinoasă a mărțișorului



-Oglindă, oglinjoară fermecată,
cine-i cea mai frumoasă-n lumea toată?
Emoționată cu toată ființa,
împărăteasa așteptă sentința.
Și-oglinda, imprudentă, i-o dădu:
-Din nou mă-ntrebi?! Știi bine că nu tu.
-Tot nu?? - se enervă cumplit femeia.
Am luat pastile cu echinacea,
mi-am pus și măști cu miere și lămâie,
m-am coafat și-am mirosit tămâie,
am ronțăit doar fructe și legume,
și tot nu-s EU cea mai frumoasă-n lume???

Oglinda, calmă, s-a întunecat
și-ntreg castelul s-a cutremurat
când maștera a poruncit deodată:
-Dați fuga și-aduceți-mi-o pe fată!

Privind la chipul dulce al prințesei,
s-a-ntunecat privirea-mpărătesei
silită-a recunoaște-n sinea sa:
„E chiar frumoasă prințișoara... Mda...”
Și știm cu toții cam ce bucurie
e pentru o femeie când o știe
pe alta mai frumoasă decât ea.
Împărăteasa nu se abătea
de la acest prea crâncen adevăr.
„Hm, ce nuanță splendidă de păr!
N-ar fi putut să semene și ea
cu taică-su, care-i urât sadea...”

Și, tot privindu-i tenul alb, de nea,
și roșul buzelor de acadea,
un gând năprasnic a străfulgerat-o:
„Da!! Am scăpat pe veci de tine, fato!”

S-a repezit pe scări ca vijelia
spre beciu-n care-și ascundea magia
și nimeni, niciodată, n-a aflat
ce ierburi otrăvite-a descântat,
dar noaptea-ntreagă au văzut toți cum
din hornuri au ieșit valuri de fum.

Încercănată, dar victorioasă,
în zori, amarnica împărăteasă
și-a pus în piept ceva foarte ciudat:
un fir alb de mătase, îmbinat
cu unul roșu. Și a decretat:
-De-acum, întâia zi de primăvară
o vom sărbători-n întreaga țară -
e ziua-n care-a voastră-mpărăteasă
a devenit, din nou, cea mai frumoasă!

Curtenii-au acceptat fără crâcnire.
Doar câțiva, cei mai curajoși din fire,
au povestit, închiși cu grijă-n case,
că-n cele două fire de mătase
era ceva ce s-au temut să vadă:
o strălucire albă de zăpadă
și roșul dintr-un strop aprins de sânge...
Și,-n timp ce povesteau, stăteau a plânge.

Dar de atunci, frumosul mărțișor
s-a strecurat în viața tuturor,
și-adânc în suflet orișicine știe
că-n firul alb și roșu e magie.



































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu