duminică, 21 februarie 2016

Dragobete pisicesc



Azi, pisica-i cam ciudată -
s-a gătit cu grijă mare, 
mai ceva ca niciodată,
și-a ieșit la o plimbare.
Trece-alene prin ogradă,
țanțoșă nevoie mare,
de s-adună toți să vadă
o asemenea splendoare.

În căsuța de la poartă
stă dulăul cam nervos
și cu mare chef de ceartă -
n-a primit azi niciun os.
Când o vede pe pisică,
se repede către ea:
-Ce faci tu pe-aici, adică?
Te cam joci cu viața ta!

Pentru-o clipă speriată,
dar văzând că e legat,
mâța își revine-ndată:
-Ce-i, cățel, te-ai enervat?
E călduț și e și soare,
am tot dreptul să mă plimb,
mai ales că-i sărbătoare.
Iar traseul nu mi-l schimb!
-Sărbătoare? Minți, pisică!
-Vai de mine, măi băiete,
n-ai cultură, va să zică!
Astăzi este Dragobete.
-Iar mă minți. Sunt furios!
-Ba deloc. Și-n ziua asta,
de nu ești prietenos,
te lovește rău năpasta:
nu mai vezi măcar un os.

Devenit pe loc cuminte,
stă dulăul și gândește:
„Dacă mâța nu mă minte
și necazul mă pândește?”
-Știi ceva, pisică dragă?
Dacă stau și mă gândesc,
mi-aș dori ca ziua-ntreagă
să-ți arăt cât te iubesc:
poți să vii aici, la mine,
amintiri să depănăm
și-o să vezi tu cât de bine
am putea să ne-mpăcăm.

Și-uite-așa, băieți și fete,
o șireată de pisică
într-o zi de Dragobete
i-a fost câinelui amică.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu