duminică, 21 februarie 2016

Povestea poveștilor



Într-o zi de primăvară
parfumată și-nsorită,
o zglobie inimioară
s-a trezit că-i plictisită;
iarna toat-a petrecut-o
lenevind, mai mult pe tușă,
dar căldura a făcut-o
să se simtă... jucăușă.
S-a uitat încolo,-ncoace,
neștiind ce-ar vrea să facă,
fiindcă cel mai mult îi place
să le ia pe toate-n joacă.

Și, exact în clipa-n care
ticluia o nebunie,
un glas greu, sever și mare
s-a răstit: - Ți-arăt eu ție!
Nu mă lași să stau o clipă
și, când dau să ațipesc,
fâflfâi tu dintr-o aripă
și mă faci să-nnebunesc.

Inimioara, derutată,
simte că deasupra ei
s-a întunecat deodată -
un nor mare, rotofei,
plin de riduri ca o babă,
stă proptit cu mâna-n șold,
scuipând foc: -Cu-așa o treabă
eu nu pot fi de acord!

Inimioara izbutește
să-și aducă, greu, aminte
că „deasupra” locuiește
o belea ce-și spune „Minte”
și, văzând cum clocotește, 
îi surâde amical:
-Vezi că faci, Doamne ferește,
vreun atac mai... cerebral!
Dă-o-ncolo, ce-ai cu mine?!
Tot zici tu că ești deșteaptă -
hai să ne-mpăcăm, mai bine,
și-om vedea noi ce ne-așteaptă.
Vezi că eu nu-ți port vreo pică
fiindcă nu mă lași în pace,
deși știi, la o adică -
eu fac numai ce îmi place.

Mintea cugetă, uimită,
se ridează și mai tare:
„Piticoata aiurită
c-ar avea dreptate pare...”
Apoi zice, într-o doară:
-Mda... hai s-o-ncercăm și p-asta...
Dac-o fi una să moară,
ne-asumăm riscul, și basta!

Și, pentru întâia oară
de când omu-i om, s-ar spune,
inima și mintea clară
au semnat, în primăvară,
un pact de neagresiune.

Și-am încălecat pe-o șa...
și-am gândit cu inima. 

































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu