joi, 5 februarie 2015

Săniuța pedepsită



Pe derdeluș, o săniuță
foarte rapidă și 'năltuță
a devenit, făr-a fi vrut,
dușmanul cel mai de temut.
E prima zi când a fost scoasă
la săniuș și-i bucuroasă,
iar de atâta fericire
se-aruncă-n vale în neștire,
în stânga,-n dreapta se sucește,
sare pe dâmburi, se rotește,
prinde viteză foarte mare,
lovind, pe rând, multe picioare.
Iar băiețelul care-o mână
n-a învățat să-i pună frână
și-acum e tare supărat,
căci toți copiii l-au certat
și nimeni nu mai vrea defel
să se mai joace și cu el.
Stând bosumflat și singurel,
aruncă-ndată toată vina
pe săniuța cu pricina.
Și-atunci, cu lacrimi pe obraz,
lovește-n ea cu mult necaz
și-o ceartă: -Săniuță rea,
cum poți să-mi faci așa ceva??
Nu mai ești jucăria mea!
Și, nedorind să o mai vadă,
o las-acolo, în zăpadă
și pleacă singurel acasă.

La cină, stând cu-ai săi la masă,
ca să-și alunge supărarea,
le povestește întâmplarea
cu nărăvașa sănioară.
Tata, privindu-l într-o doară,
îi spune mamei: -Dac-ai ști
ce am pățit eu într-o zi!
Veneam acasă cu mașina
când, dintr-odată, bat-o vina,
a luat-o drept spre trotuar
(era să intre-ntr-un bazar),
apoi spre stânga a virat,
a prins vitez,-a derapat
și s-a oprit, nici nu știu cum,
exact pe margine de drum.
Un polițist m-a observat
și chiar amendă am luat.
Atât de rău m-am supărat,
încât mașina am lovit-o
cu pumnul și am pedepsit-o
acolo singură să stea,
până învaț-a circula.
Băiatul sare: -Bine, tată,
dar nu-i mașina vinovată -
tu trebuia să o conduci!
Mai bine du-te s-o aduci,
că stă-n zăpadă, ruginește
și-apoi, la ce mai folosește?
-Copile, ai dreptate, zău,
nu-i vinovată ea, ci eu.
Am chinuit-o chiar degeaba;
dar, uite, vezi, așa stă treaba -
eu am greșit, dar n-am putut
să recunosc. Și am făcut
exact ce n-ar fi trebuit:
pe-altcineva am pedepsit.

În patul lui, un băiețel
nu poate adormi defel,
căci gândurile nu-i dau pace
și se strecoară, orice-ar face,
în mintea lui și-l fac să vadă
cum stă, lăsată fără vină,
o săniuță în zăpadă.

































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu