marți, 3 februarie 2015

Versuri pentru fulgușoare



Abia desprinși de-un norișor,
o fulgă și un fulgușor
plutesc domol către pământ,
lăsându-se purtați de vânt.
- Cât de plăcut mai este zborul -
deschide gura fulgușorul -
și ce grozav este să știi
că-n zeci și zeci de poezii
se tot vorbește despre tine!
Mă simt chiar foarte, foarte bine.
- Hm! se avântă fulgulița,
rotindu-și cu dispreț rochița -
o fi plăcut, te cred și eu,
să fii așa cântat mereu:
„Vai, fulg de nea, vai, fulg de nea!”...
Dar bucuria-i doar a ta,
căci nu știu nicio poezie
să-mi fie dedicată MIE -
nimeni nu s-a gândit vreodată
că fulgul poate fi și fată.
Eu sunt chiar foarte bosumflată!
- Hai, lasă, nu te supăra!
Eu ți-aș propune altceva:
când o să ne oprim din zbor,
am să găsesc un scriitor
și am să-l rog frumos să scrie
și despre tine-o poezie.

Și, nu știu cum s-a nimerit
ca, imediat ce-a isprăvit,
fulguțul nostru de zăpadă
chiar pe obrazul meu să cadă
și, începând să se topească,
a apucat să îmi șoptească:
- Știu cât îți place iarna ție
și-o tot pictezi în poezie;
de-aceea, fiindcă mă iubești,
te rog eu mult să povestești
că nu-s toți fulgii băieței -
sunt și fulguțe printre ei.
Și ele-s cele mai frumoase,
dansează-n aer, grațioase,
în rochii de dantele fine -
cele mai albe balerine.
Iar când le-atinge-un strop de soare,
devin scântei strălucitoare
și desenează pe pământ
cel mai încântător veșmânt.

Așa mi-a spus fulguțul mie
și-am luat creionul și-o hârtie,
ca să aștern în poezie
splendoarea fulgușoarelor,
care dau farmec iernilor.





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu