luni, 2 februarie 2015

Ședință la Polul Nord



E liniște la Polul Nord.
Crăciunul a trecut de-o lună
și-acum cu toții-s de acord
că merită o tihnă bună
după atâta transpirat.
Dar, ce să vezi? că într-o seară
doamna Crăciun a anunțat 
ședință extraordinară.
Deși puțin cam somnoroși
și toropiți de moleșeală,
toți spiridușii, curioși,
s-au adunat în Marea Sală.
Când zarva era-n toi de-acum, 
a apărut doamna, grăbită,
în dreapta ei cu Moș Crăciun,
ce-avea o față cam spășită.
-Dragi spiriduși, ne-am adunat
să facem toți o analiză
a tot ceea ce-am realizat.
Vă rog să nu intrați în criză,
dar trebuie să amintim
și câteva probleme-anume
de care nu prea ne mândrim.
Dar să încep cu cele bune:
în primul rând, fiți mulțumiți,
căci munca voastră minunată
a făcut foarte fericiți
mii de copii din lumea toată.
La dulciuri și la jucării
nimeni în lume nu vă-ntrece,
de-aceea, dragii mei copii,
eu vă ofer un mare ZECE
și prăjituri câte poftiți!

Acum, să discutăm o treabă:
cu siguranță v-amintiți
că-n seara de Ajun, din grabă,
ați uitat renii să-i hrăniți
și au zburat cu burta goală.
La anul, mai atenți să fiți,
căci nu mai iert așa greșeală
și-o să vă cert chiar în Ajun
și n-o să mai primiți dulceață.

Dar se cuvine să mai spun
că cea mai mare boroboață
a săvârșit-o Moș Crăciun,
când a-ncercat să se strecoare
printr-o fereastră de un cot
și, cu burtica lui cam mare,
s-a-nțepenit în geam de tot,
de i-am trimis opt ajutoare,
care-au muncit de s-au spetit
să-l scoată din încurcătură.
Moșule, pun'te pe slăbit, 
nu-ți mai fac nicio prăjitură!
Te-ai neglijat și ești cam gras; 
fă jogging, dulciurile lasă!
Vrei să ne râdă toți în nas
că nu mai poți intra-ntr-o casă?
Aș vrea, de-asemeni, să-nțeleg
ce-a fost în mintea ta... sprințară...
când ai mâncat un tort întreg
lăsat de-o mamă în cămară
și peste tot ai devorat
fursecuri, prăjituri, rulouri.
Mă mir și-acum că n-ai mâncat 
și dulciurile din cadouri!
O săptămân-a trebuit
să-ți dau orez și ceai de mentă
ca să te văd mai liniștit.
Dar lasă, c-o să fiu atentă
și de la anul, dragul meu,
schimbăm puțin regulamentul:
am să te însoțesc și eu,
ca să-ți veghez comportamentul.
Poți să te bosumflezi cât vrei,
ce-am hotărât n-o să se schimbe,
căci vrea și doamna, dragii mei,
prin lumea toată să se plimbe.

Pentru moment, am isprăvit
și-om mai vorbi și altă dată.
Vă mulțumesc fiindc-ați venit!
Declar ședința încheiată.
Ne adunăm iar peste-o lună
și-acum, la nani! Noapte bună!


















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu