luni, 28 decembrie 2015

Moș Crăciun și lupul rău



Cu desaga în spinare,
merge Moșul pe-o cărare
prin pădure, căci se pare
că puțin s-a rătăcit.
Și-i atât de obosit...
Renii-n urmă au rămas
la un prelungit popas,
fiindcă i-au strigat, în cor,
că-s sătui de-atâta zbor.
Și acum e singurel...

Dar deodată, lângă el
dintr-o tufă a sărit
un lup mare și zbârlit:
-Un' te duci, scumpete mică?
Nu cumva la o bunică?

Moșul a rămas trăsnit -
„Lupul o fi-nnebunit??”
-Ce e, lupule, cu tine?
Ești bătrân? Nu mai vezi bine?

Însă lupul dă-nainte:
-Un' te duci, fată cuminte?
Și-n desagă n-ai cumva
ceva ce-aș putea mânca?

-Lupule, n-ar fi mai bine
să te uiți atent la mine?
Am păr alb și barbă mare - 
semăn cu Scufița, oare??

Lupul se uită la Moșu',
îi vede doar fesul roșu
și începe a răcni:
-Crezi că mă poți păcăli?
Ți-ai pus barbă și-ai sperat
că pe lup l-ai înșelat?
Știu, Scufiță, cine-mi ești;
am citit și eu povești.
Dă desag-ncoa', mai bine,
altfel te mănânc pe tine, 
cu barbă, cu păr, cu tot!

-Gata, simt că nu mai pot!
Lupule,-ți mai spun o dată:
dacă-ți semăn eu c-o fată,
ai probleme foaaarte mari.
Mergi și pune-ți ochelari!
De nu, îți promit eu ție:
te transform în jucărie
și sub brad am să te pun
la Scufița, în Ajun!








































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu