luni, 25 aprilie 2016

Iepurașul care n-a fost Moș



Într-o pădurice rară
toți se-amuză copios
de o chestie bizară:
iepurașul e... nervos!
Se învârte fără stare,
arțăgos ca un arici,
bântuit de-o întrebare:
„Care-i rostul meu aici?”

Drăgălaș cum nu se poate,
alb ca neaua și pufos,
nici măcar o râmă, frate,
nu îl ia în serios.
Vulpea îl gonește-ntruna,
lupu-l caută mereu...
Vrea și el o zi, doar una,
să se simtă semizeu.

Visul lui de când se știe
e secret, dar eu vi-l spun:
și-a dorit mereu să fie
în locul lui Moș Crăciun.
„Ăsta rol, fir-ar să fie! -
ce grozav e să fii Moșu'
și ce bine mi-ar sta mie
îmbrăcat frumos în roșu...”

Tot gândindu-se la asta,
l-a cuprins invidia
și-a decis: „De-acuma basta!
Trebuie să fac ceva.
Iarna nu e loc de mine,
că Ajunu-i ocupat,
toamna plouă, deci mai bine
 să stau la căldură-n pat,
vara e prea cald afară
și transpir, că-s rotunjor...
Ia să văd: în primăvară
n-oi găsi vreun locușor?”

Și, străfulgerat deodată,
a strigat: -Ia stai așa!
Vine Paștele îndată -
asta va fi ziua mea!
Voi fi cel mai cool din lume
și voi face... Ce-o să fac?
A, m-am prins: voi face-anume
pască, drob și cozonac.
Sau... mai bine, să le facă
fiecare gospodină.
Eu am să invit la joacă
toți copiii în grădină
și-am să le aduc, ce tare!! -
ouă mari de ciocolată,
o să fie-o sărbătoare
să se mire lumea toată.
Și-o să vezi atunci în ziare
ce vedet-o să fiu eu...
Or să vrea cu mic, cu mare,
toți să fie-n locul meu.

A, ce plan, ce rezolvare!
Doar atât vreau să mai spun:
iepurașu-i cel mai tare!
Acum ce zici, Moș Crăciun?



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu