vineri, 8 aprilie 2016

Ouă roșii și găini



O găină cam neroadă
iese din cerdac în trombă
și aruncă în ogradă 
știrea asta superbombă:
pe un preș cu fire rare,
unde stau mereu galoșii,
a văzut, ce credeți oare?
Un paner cu ouă... ROȘII!!

Dă din aripi, agitată,
și-și zburlește penele:
-Ce să fie asta, fată?
Ale cui sunt ouăle?

După ea se iau și alte
orătănii buimăcite
și,-n cotcodăceli înalte,
se declară uluite:
-Cine-ar fi putut să facă
ouă roșii pe furiș? -
se răstește-o porumbacă,
uitându-se cam cruciș.
-Da' ești sigură pe tine
că erau chiar de găină?
-Le-am văzut eu foarte bine,
lângă sacul cu făină.

Adunate-așa grămadă,
se întreabă și se-ntreabă...

Chiar atunci, dinspre livadă
se ivește, fără grabă,
Iepurașul alb de Paște
și se-oprește, cam uimit:
-Ați mâncat iar caradaște?
Ce-i cu voi, v-ați năucit?

Auzind apoi necazul
ce-a cuprins moțatele,
pe blănos l-apucă hazul:
-Eu am făcut ouăle!

La așa mărturisire
chiar că nu s-au așteptat:
-Nu se poate,-i peste fire!!
Când te-ai pus tu pe ouat?

-Măi găini, eu știu prea bine
c-aveți minte ca de broaște,
dar uitați-vă la mine:
eu sunt Iepuraș de Paște!
Ouăle-s de ciocolată, 
le-am adus pentru copii,
doar hârtia-i colorată.

Dar găinile, zurlii,
au rămas tot derutate
și cu mintea-mprăștiată:
-Ce-am putea mânca noi, frate,
să facem și noi odată
ouă mari de ciocolată?


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu