sâmbătă, 7 iunie 2014

Doi dușmani și-o altă poveste


Ieri la prânz s-a întâmplat
un eveniment ciudat :
zăpăcitul motănel
a-nhățat un șoricel.
Și de când a așteptat!
Toată iarna a sperat
c-o să-l prindă într-o seară
strecurându-se-n cămară,
însă micul derbedeu
l-a tot păcălit mereu,
ascunzându-se pe dată
în căsuța lui ciudată.
Dar acum e mândru foc
că l-a prins pe ghemotoc.
- Ehei, ce-avem noi aici?
Sperietoare de pisici,
mi-ai scos sufletul de tot,
te urăsc, măi, piticot!
Luni de zile te-am pândit,
te-am văzut, te-am fugărit
și tot timpul mi-ai scăpat.
Dar acum ți s-a-nfundat!
- Chiț, chiț, chiț, și ce-ai fi vrut?
Să mă prinzi de la-nceput?
Să-mi pun mâinile pe piept
și să stau, să te aștept?
Oare n-ar fi fost mai bine
dac-aș fi venit la tine
să-ți spun : „Dragă motănel,
ia mănâncă-mă nițel!”
Dac-ai ști ce rău îmi pare
c-am fugit atât de tare!
- Ce tupeu ai, măi, mustață,
să-mi vorbești așa pe față!
Nu ți-e teamă chiar deloc
de motan să-ți bați tu joc?
Știi cât sunt de enervat?
- Vai, dar ce m-ai speriat!
Cum ești tu așa, pufos, 
te crezi monstru fioros
și ai vrea să mor de frică
fiindcă te numești pisică.
Hai să văd : ce poți să-mi faci?
- Rozătoareo, tot nu taci?!
Eu îți spun : nu mă-nfuria,
că e vai de pielea ta!
Vezi ce gheare am aici?
- Dacă gheare tu le zici...
Eu le-aș spune... unghiuțe
delicate și molcuțe.
Ce-ai putea să faci cu ele?
- Să te sfârtec bucățele!
Și să-ți mai arăt ceva :
uită-te în gura mea
și-atunci ai să te-nfiori
de-acești dinți necruțători.
Acum nu te temi mai mult?
- Stau așa și te ascult
și mă-ntreb : tu chiar nu vezi
cât de monstruos te crezi?
Hai să-ți spun eu niște fapte :
dinții tăi sunt dinți de lapte,
care nu pot să mănânce
decât smântânică dulce.
Cât privește ghearele...
râd și cu picioarele;
nu poți rupe în gheruță
nicio biată furnicuță.
Știi ce-ți spun acum eu ție?
Las-o-ncolo de mândrie;
ești pisică, drept că ești,
dar așteaptă să mai crești,
nu te lăuda de zor
că ești înspăimântător.
- Da??? Atunci cum îți explici
că te-am prins și ești aici?
Îți convine, nu-ți convine,
vezi? Lăbuța mea-i pe tine.
Haide, ce să mai vorbim,
amândoi prea bine știm :
te-am vânat cât te-am vânat,
dar acum te-am înhățat.
Și ce-o să mă mai mândresc
la tot neamul pisicesc!
Până azi, toți m-au crezut
un puiuț nepriceput, 
dar acum, când o să vadă
că am prins așa o pradă,
toată lumea va afla
că și eu sunt cineva.
- Dacă ție asta-ți place, 
laudă-te, n-am ce-ți face.
Dar măcar te-ai întrebat
cum de nu ți-am mai scăpat,
chiar dacă viteza mea 
e mai mare ca a ta
și, orice ai fi făcut,
eu mereu te-am întrecut?
Dacă nu știi, hai să-ți zic :
mi-a fost milă, că ești mic
și râdeau ceilalți de tine,
deci am vrut să-ți fac un bine,
că și mie mi-ar fi rău 
dac-aș fi în locul tău.
Vezi, motane, că în lume
sunt și suflețele bune,
ce te-ajută să duci greul,
chiar și-atunci când le vrei răul?
Hai să facem cam așa :
mă prefac că-s prada ta,
ca să nu mai zică toți
că ești mic și că nu poți
nici să prinzi un șoricel.
Și-apoi, dragă motănel,
te prefaci că m-ai gonit,
fiindcă-s tare pricăjit
și n-ai ce mânca din mine.
Ce zici, nu-i așa că-i bine?
Toți vor crede mai departe
că suntem dușmani de moarte,
fiindcă, după toate-acestea,
nu vrem să schimbăm povestea
cu motanul fioros
și un șoricel fricos.



















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu