vineri, 27 iunie 2014

Două roșii și-un ecler



Pe un raft, în frigider,
două roșii și-un ecler
lângă un castron cu ciorbă
s-au trezit intrând în vorbă :
- Domnule ecler, am vrea 
să vă întrebăm ceva.
- Chiar vă rog să mă-ntrebați.
- Sper să nu vă supărați,
dar noi credem că-i firesc 
să știm la ce folosesc
toate lucrurile-n lume.
Așadar, ne puteți spune
la ce-i bun în casa noastră
un ecler ca dumneavoastră?
Noi suntem două tomate
și intrăm cam în de toate :
și în paste, și în pizza,
mai gustoasă-i și ciorbița
iar tocana, nu mai spun,
noi îi dăm un gust mai bun.
Înainte să ne coacem,
bune murături ne facem;
ca să nu mai pomenim
că suntem și de regim,
căci salata e, se știe,
sănătate-n farfurie,
poți să-i pui și busuioc
și nu te îngrași deloc.
Avem fier și vitamine
și nu facem decât bine.
Da, și peste toate cele,
mai suntem și frumușele.
Dar o prăjitură mare
cam la ce-i folositoare?
- Domnișoarelor, știu bine, 
nu vă comparați cu mine;
eu sunt mare și cremos,
lunguieț și lipicios,
foarte dulce, am glazură
și fac neplăceri în gură,
căci eclerul, chiar de-ți place,
carii multe poate face.
Aș vrea mai finuț să fiu,
dar sunt lung și durduliu
și știu bine, peste toate,
că n-aduc nici sănătate -
n-am nici fier, nici vitamine,
nu fac niciun fel de bine.

Dar spuneți-mi mintenaș :
când e trist un copilaș
și mămica vrea să șteargă
de pe pleoapa lui cea dragă
orice strop de lăcrimioară,
o să-i dea o roșioară?
O să-i facă o salată
dintr-o rumenă tomată?
O să-i spună cât fier are
roșia încântătoare?

Ei, vedeți, domnițelor,
toate își au rostul lor
și, chiar dacă n-are fier,
tot e bun și un ecler,
când alung-un nor vrăjmaș
dintr-un ochi de copilaș.























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu