marți, 24 iunie 2014

Haide, spune!



Mă gândisem ieri spre seară
c-ar fi timpul să mă doară
mintea mea din astă vară,
aşa seacă 
și buimacă
și în care, ca o toacă,
gândul nu mai vrea să tacă.
Dar apoi mi-am zis : de ce
să-mi ucid gândurile,
să-mi tai rădăcinile
mele-amare, 
chiar de doare
când se-agață de picioare
și mă trag mereu în jos?
Vezi tu, asta nu-i frumos!
Nu poți rupe părți din tine,
să le-arunci spre orișicine
care vrea
să le ia
și-napoi să nu-ți mai dea
decât plâns și iarbă rea.
Dac-o faci,
poți să taci
despre tot, despre nimic,
despre tine câte-un pic
și să nu
mai vii cu
plânsul tău nepriceput
pentru tot ce te-a durut.
Când mai crește
și se-acrește,
lacrima se pedepsește.
Și nu poți 
să socoți
cât ți-ar cere niște hoți
să se-ndure
și s-o fure,
s-o arunce-ntr-o pădure,
s-o agațe-n spini de mure,
ca s-o sece 
vântul rece
și în ploaie să se-nece.

Vise-n care 
nu te doare
nici în lună, nici în soare
nu-s mai bune
pentru-așa amărăciune?

Haide, spune!


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu