miercuri, 5 octombrie 2016

Ecologiștii



Într-o zi, s-a discutat în clasă
o problemă foarte serioasă:
-Dragi copii, să-mi spună, cine știe,
ce poate-nsemna ECOLOGIE.

S-au privit școlarii cam ciudat;
doar Bălăurel s-a bucurat:
-Știu eu, știu eu! La ecologie 
învățăm ce-nseamnă o câmpie,
ce sunt munții și oceanele,
cum se cheamă toate țările.

Toată clasa s-a mirat de el:
-Uau, da' ce le știi, Bălăurel!
Iar Bălăurel, modest deloc,
a scuipat pe nas un pic de foc.

Zâna-nvățătoare a zâmbit:
-E foarte frumos ce-ai povestit,
însă toate astea, cum se știe,
se învață la geografie.
Cu ecologia-i altceva -
mai pe scurt, ne-nvață-a proteja
mediul nostru înconjurător:
păsări, animale, munți, izvor,
aerul curat și apa pură
și tot ce se află în natură.

-Ce înseamnă „proteja”, adică? -
a-ntrebat o Zgripțuroaică mică.
-Asta-nseamnă „a le apăra”.
-Dar ce, le atacă cineva?? -
a sărit din bancă Făt-Frumos
cu mâna pe spadă, furios.
Vreau să știu cine-i dușmanul care
îndrăznește-a ataca izvoare!
Apoi, s-a gândit și s-a mirat:
-Cum poate-un izvor fi „atacat”?!

Zâna a zâmbit din nou: -Copii,
dac-arunci în apă murdării,
înseamnă c-ai „atacat” natura.

Făt-Frumos a deschis iarăși gura,
însă i-a luat-o înainte
Cosânzeana: -Cine n-are minte
și distruge apa din izvoare?

A privit-o Zâna-nvățătoare
și-a șoptit: -Ființa omenească
face asta, fără să gândească.

Au rămas toți cu gura căscată.

Bebe-Cloanța, foarte enervată,
și-a trântit caietele pe jos:
-Și mai spuneți voi că nu-i frumos
ce fac eu! Dar m-ați văzut voi, oare,
aruncând gunoaie prin izvoare??

Puiul mititel de căpcăun
a sărit voios: -Eu vă propun:
când vedeți vreun om pe la izvor,
mă chemați pe mine repejor
și promit c-o să-l mănânc pe loc!

Zâna s-a speriat: -Ăsta nu-i joc!
Nu care cumva să vă gândiți
s-atacați oameni și să-i răniți!
Datoria noastră mare este
să fim personaje de poveste
și să le-arătăm copiilor
cât de bună-i apa de izvor,
ce frumoase sunt pădurile,
păsările și-animalele.

Au căzut pe gânduri toți din clasă.

Numai Bebe-Cloanța, furioasă,
a bodogănit pân-a sunat:
-Niciodată EU n-am atacat
nici pădurea, nici izvoarele.
Și atunci mă-ntreb și eu: de ce
oamenii trăiesc făcând așa,
dar eu la purtare-am notă rea?!


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu