miercuri, 19 octombrie 2016

Supereroi politicoși



Azi, la ora de Vorbit Frumos,
Zâna a cerut ca fiecare
să spună ceva politicos.

S-a gândit puiul de lup Mardare
cinci secunde și a spus așa:
-Eu cred că Zâna învățătoare
e frumoasă cum e mama mea.

Zâna a zâmbit, înduioșată,
și-a zis: -Vai ce lucru minunat!
Însă Bebe-Cloanța, amuzată,
a pufnit în șoaptă: -Un ciudat!
Să-mi fi spus Mardare ăsta mie
că-s frumoasă eu ca maică-sa,
l-aș fi blestemat pe veșnicie,
l-aș fi transformat într-o chiftea.

Calul zburător s-a ridicat
și a spus, privind la Făt-Frumos:
-Ești cel mai grozav fiu de-mpărat,
ești deștept și foarte curajos.

A zâmbit iar Zâna-nvățătoare,
și iar Bebe-Cloanța a pufnit:
-Uite la mârțoaga zburătoare
cât de tare e la lingușit!

Netezindu-și cu lăbuța blana,
Iepuraș de Paște, rușinos,
a-ngăimat: -Ileana Cosânzeana
are părul cel mai mătăsos.

Cosânzeana s-a îmbujorat
și-a spus: -Vai, cât ești de drăgălaș!
Făt-Frumos, destul de iritat,
s-a uitat cam crunt la Iepuraș.
Bebe-Cloanța, bineînțeles,
s-a distrat: -Auzi și la blănos!
Tocmai pe blonduță și-a ales
s-o admire... Uau, ce mincinos!

Dar Bălăurel, supernervos,
a strigat, scuipând un jet de foc:
-Cloanțo, tu ai păr foarte hidos.
Și ești rea! Și nu îmi placi deloc!

S-a grăbit Zâna învățătoare
să îl mustre: -Nu-i deloc frumos
să spuneți vorbe supărătoare,
noi vrem să vorbim politicos.

Spre mirarea tuturor din clasă,
Bebe-Cloanța nu s-a enervat:
-Eu nu pot să fiu politicoasă,
că sunt fata Cloanței, ați uitat?
Asta este Școala de Povești,
nu vreun pension de domnișoare
unde-nveți cum să te sclifosești
și să plângi la orice supărare.
Deci lăsați-mă pe mine-n pace
să fiu rea, că de-aia-s Cotoroanță.
Și când cresc, vă place, nu vă place,
o să fiu în basme Babă-Cloanță.
Iar la ora de Vorbit Frumos
nici n-o să mai vin, vorbesc serios!






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu