marți, 4 octombrie 2016

Ședință cu părinții



La clasa-ntâi e mare forfoteală,
căci a decis Zâna învățătoare
să vină toți școlarii azi la școală
cu mama sau cu tata fiecare.

Când toți s-au adunat, Zâna a zis:
-Întâi de toate, bine ați venit!
V-am invitat să discutăm deschis
niște probleme care s-au ivit.

Părinții s-au foit, neliniștiți,
uitându-se atent la-nvățătoare,
care-a continuat: -Aș vrea să știți
c-avem niște chestiuni disciplinare.
Am să încep cu cea mai uimitoare:
de vreo cinci ori, l-am prins pe Făt-Frumos
când o trăgea de păr pe Cosânzeana!

Împărăteasa a privit nervos
spre fiul ei, și-a ridicat sprânceana:
-Nu m-așteptam la asta, Făt-Frumos,
iertare vreau să-ți ceri numaidecât!
Băiatul a lăsat nasul în jos
și s-a îmbujorat până pe gât.

Zâna a continuat: -Acum trei zile
Bălăurel și-a rupt patru caiete
și a dat foc la un morman de file,
ca să le sperie puțin pe fete.

Doamna Balaur s-a uitat în sus
și a pufnit pe nas un nor de fum:
-Nici nu mai știu de câte ori ți-am spus
să nu te joci cu focul de pe-acum!
Când o s-audă asta taică-tu...
Bălăurel s-a speriat pe loc:
-Mămico, să nu-i spui, te rog să nu!
Îți jur că nu mai scuip vreodată foc!
În spate, Bebe-Cloanța a pufnit
în râs și a strigat: -Ba da! Să știe
și taică-tu cât ești de aiurit
și că mi-ai ars caietele și mie.

Cam iritată, Zâna-nvățătoare
a zis: -Aș vrea acum s-analizăm
o altă treabă, cea mai arzătoare
pe care trebuie s-o discutăm:
aproape-n fiecare zi primesc,
referitor la Bebe-Cloanța noastră,
plângeri care, spun drept, mă uluiesc.
Odată, s-a urcat pe o fereastră
și i-a stropit pe ceilalți cu cerneală;
s-a cocoțat pe ușă altă dată
și-a spus că asta-i cea mai proastă școală
și Cosânzeana-i cea mai proastă fată.
Ieri, pe Bălăurel l-a strâns de nas
și l-a făcut să scoată fum pe gură;
pe Zmeu l-a înțepat cu un compas
și i-a turnat în ghiozdănel cianură.
Pe Iepuraș de Paște l-a luat
de urechiușe și l-a târâit
prin toată clasa, până a sunat;
pe Calul zburător l-a-nvinețit
dându-i cu mătura peste picioare.
Iar azi, la ora de vrăjitorie,
a transformat Broscoiu-ntr-o căldare
și pe Țestoasă într-o pălărie.

Părinții celor astfel torturați
priveau spre Bebe-Cloanța mânioși.

Dar Baba-Cloanța a strigat: -Ia stați!
De când sunt n-am văzut așa fițoși.
Vă lăudați c-aveți supereroi,
da' toți se tem de fata asta mică??
Ia luați-vi-i acasă lângă voi,
să nu-i supere nimeni, va să zică.
Voi ați uitat de ce i-ați dat la școală?
În loc să lupți, tu stai și te bocești...
Cu-așa „eroi” de mare fandoseală,
ce-o să se mai întâmple prin povești?

Văzând că Bebe-Cloanța se strica
de râs, i-a spus: -Te-așteapt-o chelfăneală!
Mai stai și tu cuminte-n banca ta,
că n-am chef să mă cheme iar la școală.

Apoi, pe mătură a-ncălecat
și a zburat pe geam. În urma ei,
ceilalți părinți în minte și-au jurat
să-i creasc-un pic mai dur pe prichindei...































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu