luni, 10 octombrie 2016

Reformă la Ministerul Basmelor



Zâna-nvățătoare într-o zi
a intrat în clasă tulburată,
și-a dres glasul și a spus: -Copii,
ieri, Zâna Ministru-a fost schimbată
și-acum, Ministerul Basmelor
e condus de Spiridușul Zboc,
care le-a transmis școlarilor
niște noutăți. Vă rog, luați loc
și să ascultați fără foială
ce s-a hotărât pentru-acest an:

1. Toți elevii pot veni la școală
fără cărți și chiar fără ghiozdan.

A pufnit în râs întreaga clasă
și-a zis Zmeul: -Ha, ce glumă bună!

Însă-nvățătoarea, serioasă,
a urmat: -2. Pe vreme de furtună
toți vor scrie câte-o poezie
despre tunete sau despre ploaie.

-Dar eu n-am talent, fir-ar să fie! -
a strigat un pui de Ghionoaie.

Zâna, tot mai palidă la față,
a continuat: -3. Când este soare,
toți elevii, dis-de-dimineață,
vor mânca gem de cireșe-amare.

Iepuraș de Paște, supărat,
a zis: -Mama mea nu face gem,
dimineața-mi dă morcov pasat.
Ce mă fac? Îmi vine să mă tem!

Zâna și-a șters fruntea și-a urmat:
-4. Toți elevii trebuie să știe
că, dac-un profesor i-a certat,
pot să-l tortureze prin magie.

S-a făcut tăcere mare-n clasă,
a tăcut și Zâna-nvățătoare.
Numai Bebe-Cloanța, bucuroasă,
a strigat din spate: -Supertare!!!

Adunându-și ultima suflare,
Zâna a-ncheiat: -5. Școala va fi
numai pentru joc și relaxare.
TEMELE NU SUNT PENTRU COPII.

Superfericită, Bebe-Cloanța
a sărit pe bancă: -Vă dați seama?
O să fie școala ca vacanța!!
Trebuie s-o sun urgent pe mama...

Dar Bălăurel, cam speriat,
a zis: -Tata sigur n-o să vrea
să vin eu aici pentru jucat,
și la școală n-o să mă mai dea.

Făt-Frumos s-a avântat: -Eu zic
că asta-i așa, o păcăleală.
Dacă n-ai de învățat nimic,
de ce să se mai numească „școală”??

Și discuțiile-au continuat
și au devenit tot mai fierbinți,
iar a doua zi s-au prezentat
la Ministru sute de părinți,
să-l facă să schimbe ordonanța.
Și, spre uluirea tuturor,
cea mai dură a fost... Baba-Cloanța,
rolul ei fiind hotărâtor.
L-a luat pe Spiridușul Zboc
de-o ureche și i-a spus așa:
-Fii atent, că nu glumesc deloc!
Eu vreau să învețe fiică-mea!
Toată ziua bântui prin povești,
mă spetesc, să meargă ea la școală,
iar tu, spiriduș năuc ce ești,
te ții numai de pălăvrăgeală.

I-a mai spus și alte lucruri, care
nu pot fi cu niciun chip citate...
Sigur e că-n ziua următoare
ordinele au fost anulate
și la școal-a fost școală din nou.

Bebe-Cloanța, foarte indignată,
chiar a plâns: -Ministru-a fost erou!
Și-a rămas pe veci neconsolată.





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu