joi, 20 octombrie 2016

O plăcintă cu bucluc



Cosânzeana s-a gândit să facă
o plăcintă bună, ca să-i placă
și lui Făt-Frumos. Deci l-a-ntrebat:
-Ce-ai dori să pun în aluat?

Făt-Frumos, foarte plăcut surprins,
a spus: -Vreau să-l faci cu lapte prins.
-Lapte prins? Vrei să mă duc în piață
după lapte, dis-de-dimineață?
Hai, gândește-te la altceva.

Prințul s-a gândit. Și-a spus: -Aș vrea
să pui în plăcintă ciocolată,
și promit să o mănânc pe toată!
S-a mirat Ileana: -Ia-o-ncet,
vrei cumva să faci vreun diabet?
Tot mâncând câte-o ciocolățică,
vezi că ai făcut ceva burtică;
vrei să nu mai poată calul tău
să zboare cu tine? Haide, zău...
Aș vrea să mănânci mai sănătos,
cere-mi altceva, te rog frumos.

Cam pleoștit, prințul s-a concentrat
și-a cerut: -Atunci, în aluat
poți să pui stafide și alune.
-Nu pot crede-așa ceva! Pe bune??
Dacă faci cumva vreo alergie,
o să-mi reproșeze lumea mie
și povestitorii o să scrie
că Ileana este mai ceva
decât Baba-Cloanța, nu-i așa?
Dintr-un personaj bun și naiv,
să ajung eroul negativ?

Speriat acum de-a binelea,
a spus Făt-Frumos: -Știi ce? Aș vrea
astă seară să nu mai gătești,
că nu-mi place să te obosești.
Ridicându-și sub breton sprânceana,
a spus foarte rece Cosânzeana:
-A, deci nu îți place cum gătesc...
Vorbele acestea mă rănesc.

-N-am vrut să spun asta, nu, nici gând!
Însă pur și simplu nu-s flămând -
s-a grăbit să zică Făt-Frumos.
Dar Ileana a-nțeles pe dos:
-A, deci nu ți-e foame, nu-i așa?
Poate ai mâncat altundeva...

-Vai, dar cum să fac așa ceva?!
Am prins un Balaur în Pădure
când tocmai se pregătea să fure...
-Lasă, că nu mă interesează!
Supărarea mea chiar nu contează?
După ce că ai venit târziu
(ce-ai făcut, chiar nici nu vreau să știu),
nici măcar nu ești politicos.
Și nu-i prima dată, Făt-Frumos!

Prințul, obosit, cu ochii goi
ca după cel mai cumplit război,
a-ngăimat pierdut: -Să facem pace!
Ce plăcintă faci, oricum îmi place.

Dar era deja mult prea târziu...
Iar Ileana a pufnit: -Da, știu -
vii de prin Pădure și mă pui
să gătesc! Mai pune-ți pofta-n cui!

Ce să-i mai fi spus bietul de el?
S-a urcat pe cal și-ncetinel
s-a dus în Pădure să găsească
vreun Balaur, să se războiască.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu