marți, 18 octombrie 2016

Legenda Zgripțuroiului rebel



 O Zgripțuroaică se plângea odată
unui Balaur că e disperată,
c-a apucat-o puiul ei cel mare
pe niște căi greșite foarte tare:

-Cât a fost mic, era chiar cumincior,
putea-nhăța un pui de om din zbor.
La patru luni, era supradotat,
pleca el singur, noaptea, la vânat
și când zbura puiuțul meu haihui,
trei sate tremurau de frica lui.
Țin minte c-a mâncat el, într-un an,
o turmă-ntreagă cu tot cu cioban.

-Pfuai! - s-a mirat Balaurul. Ce tare!
Am auzit și eu de întâmplare,
mi-a spus-o chiar atunci nu mai știu cine,
dar am crezut că-i vorba despre tine.

-Ei, uite, vezi? El a făcut isprava.
Odată, a terorizat dumbrava -
era flămând, umbla după mâncare
și-a prins vreo douăzeci de căprioare
-Cred c-ai fost tare mândr-atunci de el.
-Am fost! Dar s-a făcut mai măricel
și, nu știu... nu mai are-atât curaj...
Eu zic că-i vorba despre anturaj,
că l-am văzut acu' vreo săptămână
stând la taclale-n codru cu o Zână.
Ce i-o fi spus buimaca, nu se știe,
dar m-am trezit că-mi povestește MIE
de bunătate, de milostivire!...
Eah! parcă și-a ieșit complet din fire.
Iar ieri m-am speriat urât de tot -
mi-a spus așa: „Măi, mamă, nu mai pot
să mă ating de oameni și-animale,
vreau să mănânc doar fibre vegetale.”
Ei, spune tu! M-apuc-așa o teamă
că am greșit pe undeva, ca mamă...

Balaurul, înfiorat de tot,
s-a scărpinat în cap: -Eu nici nu pot
să mă gândesc că vreun copil de-al meu
ar lua-o-n halul ăsta teleleu.
Să știi că Zâna aia e de vină,
că astea au în cap numai lumină,
și milă, și tot felul de prostii
și strică mintea bieților copii.
Da' știi ceva? Ia să-l trimiți la mine,
să ți-l învăț eu tot ce știu mai bine
și într-o lună, două, ai să vezi,
ți-l fac un răulean de n-o să crezi.

De-a doua zi chiar, puiul milostiv
a fost supus unui curs intensiv
și i s-a interzis cu strășnicie
orice manifestare de-omenie.

Nu știu cum a crescut și cum mai este,
dar circulă prin Codru o poveste
despre un Zgripțuroi tare ciudat
care cică trăiește într-un sat,
păzește turmele de vaci și tauri
și-i apără pe oameni de balauri...



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu