duminică, 20 noiembrie 2016

Micii voluntari



A, ce mult am mai crescut...
Uite, astăzi am făcut
chestii pentru oameni mari -
am fost „micii voluntari”.

Dacă nu știți ce înseamnă,
vă spun eu: fiindcă e toamnă,
au căzut prin parc, pe-alei,
frunze multe de la tei.
Ne-am dus toți în parcul mare
și-a spus doamna-nvățătoare
să le strângem grămăjoare.

Noi le-am strâns, și dup-aceea
doamnei i-a venit ideea
să luăm niște covrigei
și să-i dăm la porumbei.

Așa bine ne-am distrat!
O tanti ne-a lăudat
și-a spus: -Uite ce micuți,
și așa de hărnicuți!
Eu i-am zis că suntem mari
și că suntem „voluntari”.

Tanti m-a chemat la ea
și mi-a dat o acadea.
N-am putut-o împărți,
și, fiindcă ceilalți copii
voiau și ei acadele,
i-am dat-o colegei mele,
Mara. Ea s-a bucurat
și m-a și îmbrățișat.
Au râs Edi și Andrei,
dar cred c-ar fi vrut și ei.

Doamna ne-a spus c-am făcut
treabă bună. Și a vrut
să ne fac-o bucurie -
ne-a dus la cofetărie
și ne-a dat prăjiturele
din acelea cu bezele. 
Apoi am plecat acasă.
Tare-a fost o zi frumoasă!

A, aproape c-am uitat:
să faci „voluntariat”
înseamnă să faci ceva
pentru alții, făr-a vrea
să primești și vreo răsplată.
Ați făcut și voi vreodată?






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu