marți, 5 august 2014

Culori cu fițe



Înghesuite în penar,
între caiet și-Abecedar,
culorile stau plictisite,
că-i week-end și nu-s folosite.
Trezindu-se din amorțire,
albastrul cască în neștire
și-ntreabă : -Ce s-ar întâmpla
dacă-ntr-o zi am dispărea?
Eu sunt culoarea cerului,
a mării și-a oceanului,
a zilelor de mai senine.
Ce-ar mai fi lumea fără mine?
Culoarea verde intervine :
-Dar vă puteți imagina
natura în absența mea?
Când primăvara se ivește,
întreaga lume înverzește
și, până toamna frunza-și pierde,
oamenii ies la iarbă verde.
Nici marea, nici oceanele
nu-nlocuiesc pădurile.
-Ia mai lăsați-mă odată –
se-avântă roșia-nțepată.
Ceru-i senin, pădurea-i verde...
Cine v-aude poate crede
că-n toată lumea asta mare
nu mai exist-altă culoare.
Dar v-ați gândit și voi vreodată
ce face-o inimă să bată?
Vreun râu albastru sau vreo iarbă?!
Zău, mai vedeți-vă de treabă!
Simbolul dragostei nu-i oare
o roșie, gingașă floare?
Iar sângele, știe oricine,
viața ființei o-ntreține
și nu-i ca cerul sau copacii -
e roșu-așa cum sunt și macii
încântători și delicați
-V-aud cum stați și vă certați
care culoare-i mai de soi
și ce-ar fi lumea fără voi.
Sunteți ochioase,-ncântătoare
și umpleți lumea de visare:
albă-i zăpada de Crăciun,
portocaliu e sucul bun,
negru e părul de fetiță,
galbenă – floarea pe rochiță,
maro e-un pardesiu cochet
și-apusul blând e violet.
Eu sunt culoarea cenușie
și n-aduc mare bucurie;
cu mine plouă și e ceață,
nu-nviorez vreo dimineață,
am gust de nori și de furtună
și-alung întruna vremea bună.
Dar, dacă ploaie n-ar mai fi,
pădurea n-ar mai înverzi,
florile-ar suspina mereu
și nu s-ar naște curcubeu,
iar marea n-ar mai fi albastră.
Și-atunci, cum ar fi lumea noastră?
Deci, dac-am dispărea oricare,
pământu-ar fi o întristare
de vis urât, fără culoare,
căci toate-aducem bucurii
în ochii veseli de copii.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu