marți, 5 august 2014

Gâlceava medicamentelor



De vreo trei sau patru zile,
 în sertarul cu pastile,
mare agitație,
știre de senzație,
rea și rece ca un nor :
 băiețelu-i bolnăvior!
Stă în pat, cu febră mare,
 n-are poftă de mâncare,
bea doar ceai de tei cu miere,
nici bomboane nu mai cere
și-i plin tot de bubișoare,
 care îl mănâncă tare.
 Iar pastilele, de zor,
 vor să fie de-ajutor.
 –Dragi surate, uite ce –
strigă Vitamina D –
 eu pe mine m-aș propune,
căci am rezultate bune
și realizări frumoase :
 fixez calciul pentru oase
sănătoase.
 –Nu e rău, dar haida-de –
sare Vitamina C –
e greșită stratagema;
nu la oase e problema.
La așa boală ciudată
 eu sunt cea mai indicată,
 căci măresc imunitatea,
 care-aduce sănătatea
 într-un corp slăbit de boală.
 Chiar n-ați învățat la școală?
 –Eu aș face altceva -
zice Vitamina A,
calmă și surâzătoare –
 când vorbim de bubișoare,
eu sunt mai folositoare,
fiindcă sunt recomandată
pentru pielea afectată.
Au intervenit apoi
seruri și capsule moi,
 toate încercând zelos
 să se facă de folos.
Și-uite-așa, pastilele
s-au certat cu zilele,
 fără să le dea prin gând
 că, pentru vărsat de vânt,
 copilașul stă în casă
 și mămica nu îl lasă
să-și rupă bubițele,
 altfel rămân urmele.
 Îngrijirile-s atente,
dar... fără medicamente!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu