marți, 5 august 2014

Cum au dispărut dinozaurii



La bunica în grădină,
un Andrei și o Simină
se joacă de-un ceas sau două
lângă o grămadă nouă
de nisip adus din drum.
Dar s-au plictisit de-acum
și s-au apucat, de-o vreme,
să discute mari probleme :
- Andrei, spune, dacă știi,
de ce dinozaurii
nu mai sunt azi pe Pământ -
întreabă, cu nasu-n vânt
și cu aer de pisică,
surioara lui mai mică.
- Hai, Simina, știi că eu
am fost pasionat mereu
de schelete și fosile;
am citit atâtea zile
despre cum au dispărut
dinozaurii... Și-am vrut
chiar și ție să-ți citesc.
- Ei, da, eu mă plictisesc
să-mi tot spui din câte-o carte
despre animale moarte.
- Ești o bleagă de ființă
și nu-ți pasă de știință;
toată ziua trăncănești
doar de zâne din povești,
de prințese și ponei.
- Da' tu ești deștept, Andrei,
când te joci cu mașinuțe, 
cu lego și cu mingiuțe...
Păpușile mele toate
sunt frumoase și curate,
au rochițe, pantofei,
poșetuțe și cercei;
am și-un prinț, și-o trăsurică, 
o girafă și-o pisică,
ba nu, am vreo opt pisici,
cinci căței și un arici,
o maimuță cam stricată...
- Doamne, da' mai taci odată!
M-ai înnebunit de tot, 
nu mai pot să te suport!
Tu crezi că le știi pe toate
și că ai mereu dreptate;
dar ia să te văd de știi
ce-i cu dinozaurii.
Habar n-ai, punem pariu?
- Bineînțeles că știu :
un meteorit uriaș,
mare cam cât un oraș,
a căzut cândva, demult,
pe Pământ și a făcut
un crater imens, din care
praful înălțat spre Soare
cerul l-a acoperit
și lumina s-a sfârșit.
Fără razele de Soare,
frigul era așa mare
că, aproape imediat,
plantele au înghețat.
Și multe viețuitoare
au murit de frig, se pare,
iar altele, nu-i așa?
n-au avut ce mai mânca.
Ei vezi, frate, c-am știut
cum din lume-au dispărut
dinozauri mari și mici?
Acum ce mai poți să zici?
- Eu aș zice-acum - mă rog,
de-aș fi paleontolog -
c-au murit, bieții de ei,
dintr-un alt motiv. Nu vrei
să ți-l spun? Că rău îmi pare
să rămâi neștiutoare...
- Haide, spune, dacă știi!
- Cred că dinozaurii
s-or fi săturat s-asculte
cum spui tu vrute, nevrute
și, de-atâta trăncăneală,
au pierit de-o cruntă boală
ce se cheamă PLICTISEALĂ!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu