marți, 5 august 2014

Lupul foarte rău



Într-o vară oarecare,
prin pădure, pe cărare,
o fetiță
cu scufiță
și un coș plin cu mâncare
se îndreaptă spre bunica.
Și, ca să nu-i vină frica,
inventează-n gura mare
un fel de numărătoare :
„Unu
lupul dă cu tunu’,
doi
lupi aleargă prin zăvoi,
trei
lupi drăguți și mititei...”
Și, chiar când voia să spună :
„Patru lupi urlă la lună”,
cine credeți că apare
de după un fag mai mare?
Sigur c-ați ghicit – chiar lupul,
agitându-și tare trupul,
fioros
și nervos :
-Nu știu, fato, ce-i cu tine;
nu mai poți de-atâta bine?
Prin pădure, singurică!
N-ai tătic și n-ai mămică?
Te-au lăsat de capul tău,
nu te temi de lupul rău?!
-Tătic n-am avut vreodată,
iar mămica-i ocupată
și n-am alte surioare
ca să-i ducă de mâncare
bunicuței bolnăvioare.
Dar, să știi, mi-e frică tare!
Nu-s cuminte ziua toată,
dar n-aș vrea să fiu mâncată,
că-s micuță
și drăguță.
Nu-s chiar foarte îndrăzneață,
dar am planuri mari în viață,
fiindc-am prins cândva de veste
c-o s-ajung într-o poveste.
-Of, cu asta m-ai dat gata!
Nici eu nu știu cine-i tata,
deci suntem, pe cât se pare,
doi orfani cu suflet mare.
Îți spun sincer, măi copilă,
sunt un lup cuprins de milă
și-acum chiar că te-ndrăgesc.
Eu n-am vrut să te-ngrozesc,
dar de ce ți-a dat prin gând
să te-apuci așa, urlând,
să reciți versuri nebune
tocmai despre lupi? Ia spune!
-Fiindcă m-a-nvățat mămica
totdeauna s-alung frica
înfruntând-o vitejește
când simt că mă copleșește.
-Aici sunt de-acord cu tine.
Știi ce îți propun, mai bine?
Uite, se-nnoptează-ndată
și-n pădurea-ntunecată
nu-s toți lupii-așa de treabă,
deci hai să plecăm degrabă.
Spre bunica te-nsoțesc,
dar în schimb vreau să primesc
niște promisiuni oneste :
dac-ajungi tu în poveste,
tare-aș vrea s-ajung și eu,
dar ca lup viclean și rău.

Și să-mi lași timp la-ndemână,
s-o înfulec pe bătrână,
ca să nu râdă de mine
toată lumea-n codru. Bine?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu