marți, 5 august 2014

Supărări



Cine-ar crede că în baie
este-atâta hărmălaie
după ora de culcare?
 Da, vă spun, e zarvă mare;
 când stăpânii-au adormit,
 obiectele s-au trezit
și acum, pe întrecute,
vorbesc vrute și nevrute.
Un prosop albastru, mare,
e cuprins de supărare :
-Doamne, ce-am mai obosit
să fiu mereu folosit!
Cât am fost eu de pufos
 și-acum sunt așa de ros...
La-nceput m-am bucurat
că-s prosopul preferat,
 dar, de mult ce m-am uzat,
uite cum m-am destrămat.
Mă simt tare exploatat!
–Tot așa mă simt și eu
 și îmi e la fel de greu –
 se amestecă-ntristat
 un săpun cam consumat.
Credeți că-i așa de bine
să se spele toți cu tine?
 Doi adulți și doi copii
 se tot spală-ntreaga zi;
viața mea-i scurtă de tot.
 –Vai de mine, nu mai pot
de-așa trai urât, măi vere –
intervine cu durere
 tubul de pastă de dinți.
 Voi vă credeți niște sfinți;
dar gândiți-vă la mine,
cum mă strânge orișicine
 de atâtea ori pe zi,
încercând a mă goli.
Mă dor toate, drept să spun.
 –Crezi că traiul meu e bun?
 se răstește-o oglinjoară –
 stau aici, pe policioară,
curată, strălucitoare,
 dar, cât e ziua de mare,
toți se uită-n mine, frate,
n-am pic de intimitate.
Nu-i ușor să fii oglindă.
 –Câtă jale-o să mă prindă
de atâta tânguire;
ia veniți-vă în fire
 și-ncetați cu trăncăneala,
 că m-apucă plictiseala!
 Nici eu n-o duc mai ușor,
 deși-s doar un  dulăpior,
 dar stăpânii, vedeți bine,
au îngrămădit în mine
 o mulțime de prostii :
creme, spray-uri, alifii
de mai multe sortimente,
cutii cu medicamente
prosoape și șervețele.
 E vai de zilele mele!
 Dar m-ați auzit vreodat
 bocind c-aș fi exploatat?
Cam ce-ați vrea acuma voi –
să rămâneți toate noi,
 frumoase și-mpachetate?
 Dar ia spuneți-mi, fârtate :
pentru ce-ați fost cumpărate?
 Neatinse să tot stați,
ca să nu vă consumați?
 Decât să oftați mereu
că vă este-așa de greu,
mai bine v-ați odihni;
uite-acuși e-o nouă zi
 și știți bine, orice-ați spune,
 că menirea noastră-n lume
nu-i s-avem un trai ușor,
 ci să fim de ajutor.
 Altfel, expirăm degeaba
 și-atunci, care mai e treaba?!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu