marți, 5 august 2014

Curcubeu de împăcare



Într-un iulie ploios,
 pe un norișor pufos,
două picături de ploaie
guralive și vioaie
se tot uită către Soare,
vesele nevoie mare.
 –Hei, gogoașă de lumină,
n-ai o față prea senină!
Cum de ești așa mutros?
 –Și de ce aș fi voios?
Chiar nimic nu mă îndeamnă.
 Parc-ar fi vreme de toamnă,
 și nu luna lui cuptor.
–Haide, ia-o mai ușor!
N-au intrat zilele-n sac,
ca să fii așa posac
 și, de altfel, vezi prea bine,
 ceru-i ocupat de tine;
ai gonit, de dimineață,
nori și vânt, ploaie și ceață
și-acum strălucești măreț
peste-ntregul Voroneț.
Așadar zâmbește, Soare!
–Ei, da! Asta chiar mă doare.
 Eu mă străduiesc de-o lună
 să aduc vreme mai bună
 și mă uit la voi cum stați
chiar pe-un nor și așteptați
să vă sufle iarăși vântul,
să acoperiți pământul
și eu să m-ascund din nou.
 –Lasă, nu-i atât de rău.
 Noi cu tine, precum zici,
 nu suntem chiar buni amici;
dar de data asta, Soare,
să-ncercăm o împăcare :
 să rugăm un vânt ușor
să ne sufle de pe nor
și, zburând peste livezi,
tu o să ne luminezi.
Ceru-ntreg ne va zâmbi
 și, în râset de copii,
dintr-un nor violaceu
 să pictăm un curcubeu!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu